Wednesday, September 21, 2011

Firman Allah S.W.T dlm Surah ar-Ra'd ayat 11:
Maksudnya: " Bagi setiap seorang ada malaikat penjaganya dari hadapan dan belakangnyam yang menjaganya dgn perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila dikehendaki oleh Allah keburukan kepada sesuatu aum, maka tidak ada yang dapat menolak, dan tidak ada pelindung bagi mereka selain daripadaNYA"


Firman Allah dalam Surah al-Hajj ayat 11-13:
Maksudnya: "Dan ada di antara manusia yang menyembah Allah dengan sikap dan pendirian yang tidak tetap, iaitu kalau ia beroleh kebaikan, senanglah hatinya dengan keadaan itu; dan kalau pula is ditimpa kesusahan berbaliklah ia semula (kepada kekufurannya). (Dengan sikapnya itu) rugilah ia akan dunia dan akhirat, itulah kerugian yang terang nyata.Ia menyeru dan menymbah makhluk-makhluk lain dari Allah, yang tidak dapat membahayakan dan tidak dapat mendatangkan kebaikan kepadanya; itulah kesesatan yang jauh terpesong. Ia menyeru dan menyembah makhluk yang (dengan perbuatan demikian) mudaratnya lebih dekat dari manfaat yang diharapkannya; demi sesungguhnya, seburuk2 penolong dan seburuk2 sahabat karib ialah makhluk yang diseru dan disembahnya itu"

Patience is The Companion of WISDOM
-Saint Augustine-

p/s: Kalau aku tak sabar dan tak cuba upgrade diri aku, maknanya aku sama mcm mereka lah kan? (: Aku taknak jadi mcm tu ~






No comments:

Post a Comment